Şair Yazar Necati Ülker

İçerik

SİNOP İLİNDE BEŞ GÜN

Ramazan bayramını bayram atmosferinde çocuklarımla torunlarımla yakınlarımla komşularımla huşu içinde geçirdik Tatil günü bitip mesai başladığında eşim Leyla ile Sinop ilini hiç görmedik hazır tatil bitip trafik yoğunluğu azalınca Karar verdik hiç görmediğimiz Sinop iline Arabamızla şükür ulaştık ilin merkezine

Atalarımız;

Her doğan günü yeni bir umut olarak yaşamak gerektiğini söylerler, buradan hareketle hayatımız da ki sıkıntıları monotonluğu kısacası kafa dinlemek üzere ülkemizin tarihi coğrafyası, kültürü, edebiyatı, eşsiz doğal güzellikleri, modern insanı ile Anadolu yarım adasının en kuzeyinde yeşil ve maviyle kucaklaşmış kuzeyin incisi olarak isimlendirilen SİNOP İlimiz, son yıllarda yurt içinde ve yurt dışında sesini herkese duyurmuştur.

(TUİK) araştırmasına göre son üç yıldır ülkemizin en mutlu kenti ve yaşam memnuniyetinin en yüksek olduğu kent Sinop’tur.

Elimizde senedimiz var mı ki yarın garanti olsun çünkü yarın bir hayal, bir meçhul....

Oysa bu gün....! Sığdırabildiğimiz her güzel şeyi sığdırabiliriz bu güne. Yeter ki isteyelim.

Hep yarınlara ertelediğimiz şeyleri ötelemeyelim artık. Hadi yarın hiç olmayacaksa bizim için...hadi, yarın bu günse.....Bu şekilde düşünebilsek aslında bu günlerimiz hiç heba olmaz sanırım.

Elimizdeki imkânlarımızı değerlendirerek küçük şeylerle mutlu olalım.

SİNOP İlinde Karakum sahilindeki öğretmen evinin Orman’ın içinde ve karşımızda masmavi Karadeniz olan apar bölümüne yerleştik.

Şehri şöyle bir dolaştık yol yorgunluğu ile istirahatin sonunda

Yeni güne cırcır böceklerinin sesleri, orman havası, kuş cıvıltıları, eşliğinde horozların uzun uzun haydi kalkın dercesine öttüğü atmosferle, içten bir tebessümle yeni güne merhaba diyerek tertemiz hava değişik bir ortamda çok şükür başlamış olduk.

Hayatımızın zikzaklarla olduğu günümüzde böyle bir gezinin iyi olacağını düşündüğümüzde sağlığımızın ve maddi imkânlarımızın el verdiği ölçüde “bazen bazı şeyler” öyle şeyler hissettirir ki, biz insanlara “bazen” hissettiğin hissettiklerin bütün bir ömre denk gelir.

Bu güzel şehirde bir dolu Dost edindik Çankırılı müzisyen Dostlarla sahilde karşılaştık Yâran sohbetleri yaparak Çankırı’ya selamlar yollayarak vedalaştık.

Bu anlattıklarımdan sonra gelen ilhamla ve yaşadıklarımızla ilgili bir şiir yazarak gezimizi özetlemeye çalıştım

Şiirime (GÖRMELİ SİNOP MANZARASINI) başlıkla yayınlıyorum umarım beğenirsiniz.

GÖRMELİ SİNOP MANZARASINI

Karar verdik hiç görmediğimiz Sinop iline/Arabamızla şükür ulaştık ilin merkezine/Gezip dolaşıyoruz Sinop uzak diyarı/Görmeli denizi Sinop manzarasını/Bakıyoruz orman deniz mavi yeşil sarı/Şelalesi hep çağlar var ünlü mağaraları/Büyülüyor bizim gibi ilk kez, görenleri/Tarihte mevcut ermişleri erenleri/Gezip dolaşıyoruz Sinop uzak diyarı/Görmeli denizi Sinop manzarasını/Yeni geldik Sakarya caddesini gezdik/Diz dize Yalıda çay simiti beğendik/Karakum semtinde plajı öğrendik girdik/Âşık martıların dansını seyrettik/Gezip dolaşıyoruz Sinop uzak diyarı/Görmeli denizi Sinop manzarasını/Maviyle yeşilin iç içe kucaklaşmasınıUnutmayın Sinop sahili âşıklar caddesini/Gezip dolaşıyoruz Sinop uzak diyarı/Görmeli denizi Sinop manzarasını/Limanı ile ışık tutar cumhuriyetimize/Duacıyız kahraman ecdadımıza analarımıza/

Şükran borçluyuz Mustafa Kemal Atatürk’ümüze/Haydi, gezelim kapalı ceza evini hayalimizle/Hissettik parmaklıklar ardında ki ağıtları/Hücrelerimizde idi insanların sessiz çığlıkları/Gördük denizle çevrili yüksekçe duvarları/Ne düşünürler gelmiş Sebahattin alileri/Günahlara girmiş tutuklusu memurları/Hala ağlıyor denizin duvara vuran dalgaları/Acıyla gözyaşı ile sıvanmış duvarları/

Ürperten cezaevinin daracık koridorları/Hiç gün doğmayan boşalmış zindanları/Gezip dolaşıyoruz Sinop uzak diyarı/Görmeli denizi Sinop manzarasını/Ne mutlu seni gördük Sinop ilimiz/

Seninle gururludur tüm milletimiz/Necati Ülker Sinop ilimizi yazdı gelene/Andaç otelde dinlendik veda zamanı bilene/Hoşça kalın ne mutlu Türküm diyene/Hoşça kalın ne mutlu Türküm diyene/

10.06.2019 Çankırılı Şair-Yazar Necati ÜLKER

Hoşça kalın Dostça kalın ama gönül kapınızı asla kapatmayın.